نقد و بررسی بازی Outriders

هیجان انگیز اما سردرگم!

Outriders در بحران هویت قرار دارد. این بازی یک ترکیب جالب از عناوین Gears of War ،Destiny و Bulletstorm است، با گیم پلی که بین غافلگیر کننده بودن و خسته‌کننده شدن در نوسان است. بازی لحظات زیبای خاصی دارد، مناظر گسترده ای از یکپارچگی های بی‌نظیر یک سرزمین بیگانه را که با ابرهای آبی چرخان احاطه شده اند، ارائه می دهد، و سپس شما را به تماشای مناظر گل آلود به طول هفت ساعت می‌کشاند. تنوع بالایی که بعد از مدتی برای برخی افراد تکراری خواهد شد. با نقد و بررسی اختصاصی بازی Outriders همراه پی اس پارسی باشید!

 

برخی از نکات مثبت بازی:

نقد و بررسی بازی Outriders

در کل به سختی می توان از Outriders ایراد ساختاری گرفت. بازی‌ای که دائماً شما را در مناطق باز پر از دیواره هایی بلند بالا قرار می‌دهد. وقتی به همان گونه‌ای که در بازاریابی و تبلیغات گسترده خودش را توصیف کرد متمایل می‌شود، می‌درخشد: به عنوان یک شوتر خونین، نامرتب و خشن که به شما اجازه می دهد بیگانگان را با خاک یکسان کنید. با این حال، Outriders دارای بسیاری از ویژگی‌های خوب و بد دیگر است که آن را نسبت به اکثر مناظر خود، گل آلود‌تر و خشن‌تر می کند.

این موضوع به معنای سرگرم کننده نبودنش نیست؛ کاملاً برعکس. Outriders بازی لذت بخشی است. حتی بخش داستانی و انفرادی بازی و باس فایت (Boss Fight) های چالشی و ناعادلانه‌ی آن، مانع پیشروی و سرگرم شدنتان نمی‌شود. در حقیقت، فقط باید کنسول را خاموش کنید و دور خانه‌ی خود قدمی بزنید تا از افت فریم های ناگهانی و به اصطلاح کرش (Crash) های سیستم بازی رها شوید و کمی احساس آرامش کنید. البته این مشکلات با آپدیت‌های این بازی در آینده رفع خواهد شد.

Outriders بهترین بازی‌ای نیست که تجربه خواهید کرد و با تبدیل شدن به بدترین بازی هم فرسنگ‌ها فاصله دارد. اگرچه پتانسیل بالای هدر رفته‌ی این بازی می تواند ناامیدکننده باشد، اما 30-40 ساعت گیم پلی لذت بخش انتظار شما را می‌کشد. Outriders در نکات ظریف بازی قابل قبول و در خشونت و سرگرم‌کننده بودن عالی عمل می‌کند.

خنده دار است که وقتی نقشه های بازی ها را در نظر می گیرید، Outriders اینقدر مرتباٌ با Destiny 2 مقایسه می شود. در حالی که Destiny 2 شما را وادار می کند تا ساعت‌ها به دنبال مقدار ناچیزی (loot) باشید و این حس را برای شما ایجاد می کند که چرا زمان زیادی را صرف دنبال کردن یک بیگانه چهار دست مسلح می کنید. داستان بازی Outriders کاملاً واضح است. فقط خیلی جالب نیست.

 

خلاصه‌ی اجمالی داستان بازی:

نقد و بررسی بازی Outriders

انسانها پس از نابودی زمین توسط خودشان، در سیاره ای به نام Enoch سکونت گزیده‌اند. اما به محض فرود، با طوفانی مهلک به نام Anomaly روبرو می شوند که تمام لوازم الکترونیکی آنها را از کار می‌اندازد و بیشتر افرادی را که لمس می کند، از بین می برد. به جز کسانی مانند شخصیت شما که دچار تغییراتی می شوند و در نهایت دارای قدرت های عجیب و غریب می‌شوند.

این قدرت‌ها به کلاس شما بستگی دارد که انتخابش بر عهده‌ی خودتان است. چهار کلاس بازی عبارتند از: Trickster، Devastator، Technomancer، و Pyromancer

شما با استفاده از این قدرت ها (با اکراه) به انسانهایی که طی 30 سال گذشته، زمانی که شما در خواب (Cyrosleep) فرو رفته بودید، توانسته‌اند در Enoch جان سالم به‌در ببرند کمک خواهید کرد. اگر چه در چند ساعت اول بازی Outriders شخصیت های قوی، و گره‌های داستان کاملاً مشخص ارائه می شوند. برای یک بازی که بسیار مشتاق است قدرت‌های غیرطبیعی برای یک انسان را در اختیار شما بگذارد، یک طرح داستانی ساده تر، بسیار موثرتر واقع می‌شد.

ضرب‌آهنگ نیمه‌ی دوم داستان ناقص است؛ بدین معنا که اتفاقات داستان، هماهنگی و کشش لازم را برای مخاطب ندارند. حس صداپیشگی افراد در لحظات متفاوت، تا حدی در تناقض قرار دارند؛ بعنوان مثال حس شخصیت Outrider من، بین یک فرد منزوی، و یا فردی همدل و مهربان رفت و برگشت می‌کند؛ و هر دو احساس را همچون تختی توخالی تحویل می دهد. اگر شرکت People Can Fly به انرژی سرسختی که در تبلیغات و بازاریابی Outriders وارد کرد، متعهد می‌ماند؛ بازی‌ای داشتیم که بیشتر شبیه فیلم جوخه‌ی خودکشی (Suicide Squad) می‌شد تا پسری در باشگاه، که به وزنه هایی که به طور واضح از حد توانش خارج است دست می‌زند.

در حقیقت Outriders اصلا در مورد داستان نیست. در مورد این است که شما را به یک شوتر غارتگر و پر سر و صدا که با بازی Borderlands 3 رقابت می کند بکشاند. و در این موضوع هم بسیار عالی عمل می‌کند.

 

حرف آخر:

نقد و بررسی بازی Outriders

کمپانی People Can Fly می خواهد Outriders سرگرمی جدید شما باشد. آن نوع بازی که شما شروع می کنید تا بعد از یک هفته‌ی کاری طولانی خستگی خود را برطرف کنید. Outriders بازی خارق العاده‌ای برای غرق شدن در دنیای بازی بدون نیاز به استفاده‌ی بیش از حد عضلات ذهنی است و گم شدن در حال و هوای آن بسیار آسان است. با این حال، برای اینکه Outriders به ​​اندازه یک بازی مانند Destiny 2 دارای طول عمر نهایی بالایی باشد، باید فکری به حال یک قسمت انتهایی برای اینکه بعد از اتمام داستان، بازی خسته‌کننده نشود بکند. در حال حاضر اینگونه نیست ولی با آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی (DLC) People Can Fly می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

 

در اعماق Outriders، ویژگی‌های جذاب زیادی وجود دارد. این بازی دارای یک سیستم جنگی منسجم و قوی است که بیش از 30 ساعت شما را سرگرم خواهد کرد. اما بعد از اتمام داستان چه اتفاقی می افتد؟ تنها ماموریت هایی که Expeditions نامیده شدند و برای مدت محدودی شما را درون بازی نگه خواهند داشت؛ با توجه به سلیقه‌ی هر کاربری ممکن است این ماموریت های انتهایی، برای بعضی از افراد خسته کننده شود.

Outriders شوتری در سبک غارتگر، بی پروا و جسورانه است که شما را از طریق مبارزات و ماموریت های اصلی و فرعی سرگرم خواهد کرد. اما محتوای آخر بازی سریع تکراری می شود.

نقد و بررسی بازی Outriders

نکات مثبت:

  • طیف وسیعی از نحوه‌ی انجام بازی در سیستم مبارزه‌
  • تنوع بالا در نحوه‌ی ساخت شخصیت و سلاح‌هایتان
  • طراحی گرافیک بازی
  • گیم‌پلی دلپذیر
  • بخش چند نفره (Multiplayer) جذاب

نکات منفی:

  • افت فریم‌های ناگهانی در بعضی مواقع
  • نبود محتوای انتهایی بعد از اتمام داستان اصلی
  • ضعیف بودن طرح داستانی و نداشتن کشش لازم
  • صداپیشگی ضعیف شخصیت‌ها

 

دیدگاهتان درباره‌ی این بازی را با ما به اشتراک بگذارید.

تمامی حقوق برای پی اس پارسی محفوظ است.