آموزش انتقال داده ها از PS4 به PS5

با معرفی کنسول جدید پلی استیسشن یعنی PS5 این سوال برای کاربران پیش می آید که آیا می توانند اطلاعات کنسول قبلی خود را به PS5 منتقل کنند؟
پاسخ این سوال ساده است. بله

در ادامه این مطلب با ما ههراه باشید تا با روش های انتقال اطلاعات و بازی های خود از PS4 به PS5 آشنا شوید.
شما می توانید بازی های محبوب PS4 خود را به راحتی از طریق چند روش ساده به PS5 خود منتقل کنید.

روش اول : Data Transfer

قبل از شروع هر کاری مطمئن شوید که PS4 شما با آخرین نسخه نرم افرازی سیستم پلی استیشن بروز شده است.

ابتدا با همان اکانتی که قصد دارید بروی PS5 استفاده کنید، وارد PS4 شوید.
سپس هر دو دستگاه را به یک شبکه (Wifi) متصل کنید تا راه ارتباطی این دو کنسول هموار شود. اگر بخواهید که زمان انتقال اطلاعات کاهش یابد، بایستی کنسول ها را علاوه بر متصل کردن به Wifi بوسیله یک کابل Ethernet به هم وصل کنید.

مراحل زیر را دنبال کنید

Settings > System > System Software > Data Transfer

آموزش انتقال داده ها از PS4 به PS5

هنگامی که دو دستگاه به هم متصل شدند (از طریق شبکه و یا کابل) مراحلی که در PS5 برای شما به نمایش در می آید را دنبال کنید.

آموزش انتقال داده ها از PS4 به PS5

دکمه پاور پلی استیشن ۴ خود را چند ثانیه نگه دارید تا صدا دهد.

اطلاعات شما از جمله بازیها و اپلیکیشن ها در پس زمینه انتقال می یابند و شما می توانید به صورت عادی از پلی استیشن 5 خود استفاده کنید و از قابلیت های این کنسول جدید لذت ببرید.

آموزش انتقال داده ها از PS4 به PS5

آموزش انتقال داده ها از PS4 به PS5
روش دوم : DISC

اگر شما دیسک بازی PS4 داشته باشید می توانید به راحتی با قرار دادن آن در کنسول PS5 خود (نسخه دارای درگاه ورود دیسک) بازی را بروی PS5 نصب کرده و بازی کنید.

روش سوم : External Hard

اگر بازی های PS4 خود را بروی هارد اکسترنال ذخیره کرده باشید فقط کافیست که هارد را به درگاه USB ، PS5 وصل کنید و بدون هیچ دردسری از بازی های نصب شده خود لذت ببرید. این روش نه تنها روش ساده و راحتی است بلکه باعث می شود که حجم حافظه کنسول اشغال نشود و جای بیشتری برای تجربه بازی های متنوع پلی استیشن داشته باشید.

روش چهارم: PlayStation Store

اگر بازی های PS4 خود را به صورت دیجیتال از پلی استیشن استور تهیه کرده اید می توانید با همان اکانتی که این بازی ها را خریداری کرده اید در PS5 وارد (sign in) شوید، به library رفته، از آن جا به تمام بازی های خود دسترسی پیدا کنید، دانلود کنید و بازی کنید.

روش پنجم: PlayStation Plus

اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که از امکانات بی شمار عوضیت در پلی استیشن پلاس بهره می برید، بدانید که یک قابلیت مهم این سرویس ذخیره اطلاعات بازی از جمله save game ها به صورت Cloud می باشد. با داشتن سرویس پلاس در PS5 وارد شوید و Save data خود را با فشار تنها یک دکمه دانلود کنید.
البته راه دیگری برای انتقال save های بازی موجود است، می توانید فایل های ذخیره شده را بروی یک فلش انتقال دهید و با وصل کردن آن به PS5 خود تمام اطلاعات را انتقال دهید. دقت داشته باشید که اطلاعات باید برای همان اکانت باشد.

این قابلیت انقلابی PS5 موجب شده است که شما بتوانید نه تنها از بازی های نسل جدید لذت ببرید بلکه بازی های قدیمی خود را نگه دارید و دوباره آن ها را بازی کنید.

تمامی حقوق برای پی اس پارسی محفوظ است.