یک پرونده حقوقی دیگر برای Cyberpunk 2077

عرضه Cyberpunk 2077 یکی مناقشه برانگیز ترین و پردردسر ترین اتفاقات اخیر در دنیای گیم بوده است، مشکلات این بازی فراتر از ایرادات ساده و رفع باگ های بازی است. از شرایط سخت کاری در ماه های منجر به انتشار بازی گرفته تا فقدان هرگونه برنامه ریزی مشخص ، این بازی همواره در حال پسرفت بوده است و به نظر می رسد با تشکیل یک پرونده قضایی جدید علیه CD Projekt Red ، این سیر نزولی ادامه خواهد داشت.

در گزارش جدیدی از GamesIndustry.biz ، این دادخواست در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه مرکزی ایالت کالیفرنیا تشکیل شده است. این دادخواست توسط بخش روابط عمومی وب سایت CD Projket Red تأیید شده است و اعلام شده است که این پرونده جدید با همان مضمون دادخواست قبلی در اوایل سال 2021 تشکیل شده است. آخرین اعلامیه منتشر شده در مورد این پرونده نشان می دهد که عرضه این بازی هم برای سرمایه گذاران و هم برای مصرف کنندگان زیانبار بوده است.

اعلامیه رسمی دادخواست به شرح زیر است:

هیئت مدیره .CD PROJEKT S.A، ثبت ورشو (که از این پس “شرکت” نامیده می شود) بدین وسیله اعلام می کند که تأییدیه ای از طرف موسسه حقوقی همکار شرکت دریافت کرده است که برای رسیدگی به دادخواست سطح دو مدنی در ایالات متحده، دادگاه ایالتی ناحیه مرکزی کالیفرنیا، تشکیل شده است. این دادخواست توسط یک موسسه حقوقی به نمایندگی از گروهی از سهام داران شرکت تحت نمادهای “OTGLY” و “OTGLF” تشکیل شده است. محتوای دادخواست ، از جمله موضوع و جزئیات آن ، همان ادعایی است که شرکت در گزارش شماره 68/2020 در 25 دسامبر 2020 (5 دی ماه 99) به آن اشاره کرده است.

یک پرونده حقوقی دیگر برای Cyberpunk 2077

درست مانند دادخواست اول ، در دادخواست دوم نیز اشاره ای به میزان غرامت درخواستی نشده است ، هرچند به نظر میرسد که CD Projekt Red اقدام شدیدی برای دفاع از خود در برابر چنین ادعاهایی انجام خواهد داد.

علاوه بر دادخواست دعوی سرمایه گذاران ، دفتر رقابت و حمایت از حقوق مصرف کننده در لهستان نیز در نظر دارد دادخواست خود را به این پرونده اضافه کند.

با توجه به ویدیوی عذرخواهی اخیر بنیانگذار CD Projekt Red و فاش کردن جزئیات آنچه منجر به چنین راه اندازی فاجعه آمیزی شده است، این استودیوی لهستانی برای بازپس گیری اعتبار از دست رفته خود در صنعت گیم راهی طولانی در پیش رو دارد.

تمامی حقوق برای پی اس پارسی محفوظ است.