نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077

nimaes es
24 دی 1399
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077

سرانجام بعد از بارها به تعویق انداختن،کمپانی Cd Projekt در تاریخ 10 دسامبر سال 2020 بازی Cyberpunk 2077 را منتشر کرد. Cd Projekt Red که مسئولیت ساخت این بازی را بر عهده دارد ، سازنده بازی The Witcher 3: Wild Hunt نیز بوده است. این بازی در سبک اکشن و بصورت نقش آفرینی اول شخص دنبال می شود.

نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 برای کنسول های بازی PS4 و Xbox One در دسترس است و قرار است در سال 2021 برای کنسول های PS5 و Xbox Series X/S منتشر شود.

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط Cd Projekt Red به‌ دلیل تاخیر بازی برگزار شده بود، در پاسخ به یکی از سرمایه گذاران اعلام شد که امکان بازی چند نفره Cyberpunk 2077 تا بعد از سال ۲۰۲۱ میسر نخواهد بود.
در جریان برگزاری کنفرانس شرکت ایکس باکس ، Keanu Reeves بازیگر مطرح سینما اعلام کرد که در بازی Cyberpunk 2077 با شخصیت جانی سیلورهند حضور خواهد داشت. تیم بازاریابی این اثر به خوبی بازار دنیا را شناخته و برای جذب مخاطب بیشتر ازین هنرپیشه معروف بهره برده اند.

نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077

همیشه پرداختن به آینده و اینکه چه تغییراتی قرار است اتفاق بیفتد ، یکی از جذابترین موضوعات برای ساخت و تهیه فیلمها و بازی های کامپیوتری بوده است. اینکه چقدر تکنولوژی پیشرفت خواهد کرد و چه اختیاراتی برای انسان ایجاد خواهد شد ، توسعه و پیشرفت جنگ افزار ها و ماشین آلات تا کجا پیش خواهد رفت و چه تاثیری در زندگی انسان خواهد گذاشت ، آیا انسان ظرفیت درست استفاده از تکنولوژی را در سال های آینده خواهد داشت و یا اینکه اسبابی برای سقوط او خواهد بود ، آینده زندگی بشر در جامعه ای که در آن زندگی می کند به سمت کمال خواهد رفت یا به سمت زوال. تمام این ها دلایلی است که کمپانی ها را ترغیب به ساخت محصولاتی می کند که در آن تصویری از زندگی بشر در آرمان شهرهایی بدهد که بدست خود او ساخته خواهند شد.

داستان بازی Cyberpunk2077 دریک ابرشهر خیالی با عنوان Night City واقع در ایالت کارولینای شمالی اتفاق می افتد که در آن مدتی است که کشور آمریکا از لحاظ سیستم سیاسی ضعیف شده و شرکت‌های بزرگ و قدرتمند اداره جامعه را در دست گرفته‌اند.قوانین سیستم سیاسی حاکم بصورت ضعیفی جریان دارد و اختلاف طبقاتی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077

قسمتی از شهر با آسمان خراش هایی پر شده است که افرادی که در آن ها زندگی میکنند همگی ثروتمند،کت و شلوار پوش و صاحب ماشین های گران قیمت هستند.همچنین طیف گسترده ای از جامعه در فقر زندگی می کنند که باعث افزایش تهدید جامعه و فعالیت های تبهکارانه هستند. همچنین انواع گروه های تبهکارانه در شهر فعالیت دارند که با یکدیگر در حال مبارزه و درگیری هستند.

این بازی حول شخصیتی به نام V می چرخد که شما می توانید جزییات آن از جمله جنسیت،ظاهر(رنگ مو ، لباس ،تتو و …) و ویژگی های شخصیتی اش را انتخاب می کنید. تقریبا تمامی قسمت های بدن شخصیت اصلی بازی قابل ‌تغییر است که این امکان را به شما می دهد که در بازی شخصیت منحصر بفرد خود را داشته باشید.

نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077

پس از ورود به محیط بازی می‌توانید خط داستانی خود را به دلخواه خود انتخاب کنید. در ابتدای بازی شما می‌توانید یکی از سه خط داستانی Street Kid، Nomad و Corpo را انتخاب کنید. با توجه به انتخاب هر یک از این سه خط داستانی ، فضایی کاملا متفاوت و منحصربفرد برای شما رقم خواهد خورد و در هر کدام حوادث متنوعی اتفاق خواهد افتاد اما در جریان بازی مسیر اصلی داستان برای هر سه آنها به یک شکل خواهد بود. بدین صورت که در ادامه بازی اتفاقات مختلفی در داستان‌های پیش رو رخ خواهد داد اما اتفاقات اصلی و اساس بازی یکسان است. شما می‌توانید با انتخاب خط داستانی خود، انتخاب‌های گوناگونی در دیالوگ‌های بازی داشته باشید که باعث تغییراتی در فضا و حوادث یک ماموریت شود. به طوری که ممکن است یک بازیکن تجربه‌ای کاملا متفاوت از یک بازیکن دیگر با یک خط داستانی دیگری داشته باشد.

V با انجام ماموریت‌های گوناگون به زندگی خود ادامه می دهد و در حین انجام یکی از همین ماموریت‌ها، وقتی که به همراه دوست خود، جکی ولز، برای سرقت یک بایوچیپ از شرکت آراساکا اقدام می‌کند و اوضاع مطابق میل آنها پیش نمی رود، ناچار به قرار دادن چیپ در مغز خود می‌شود تا آن را سالم نگه‌دارد اما محتویات این چیپ ، شامل خاطرات جانی سیلورهند (کیانو ریوز) تروریستی است که سعی می کند V را به طور کامل کنترل کند. شخصیت جانی در حقیقت مدت‌هاست که از بین رفته و فقط در ذهن شخصیت اصلی به عنوان یک روح دیجیتالی حاضر می شود.
در بازی Cyberpunk 2077 برای انتخاب دیالوگ کل بازی متوقف نمی‌شود و شما قادر خواهید بود در محیط بازی گشت و گذار کنید. علاوه بر این زمان بازی در هنگام انتخاب دیالوگ متوقف نمی‌شود و حتی امکان دارد که در حین صحبت کردن به شما حمله شود.

نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077

طراحی مرحله های مختلف برای این بازی از ویژگی‌های آن محسوب می شود. گیم‌پلی بازی امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که باعث ایجاد مرحله های بسیار هیجان انگیزی شده است. نقشه بازی با دقت بالایی طراحی شده و بسیار بزرگ است. به دلیل طراحی دقیق نقشه بازی میتوانید در طول بازی با قسمت های مختلف آن آشنا شده و از بازی در این شهر لذت ببرید. در این بازی ، مبارزه با سلاح بسیار پر تکرار خواهد بود. لگد تقریبا زیاد اسلحه ها و کمبود در تعداد مهمات در بعضی مواقع به هیجان مبارزه کمک کرده و دسترسی به انواع اسلحه ها باعث ایجاد جذابیت در بازی می شود.

نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077

در بازی Cyberpunk2077 ماشین ها با یکدیگر از لحاظ سرعت متفاوت هستند که در مرحله تعقیب و گریز محسوس خواهد بود. همچنین امکان دریفت با ماشین ها وجود دارد.دیگر ویژگی بازی قابلیت همزمان رانندگی و تیراندازی در بازی است که به شما این امکان را می دهد که فضایی متفاوت را تجربه کنید. در این بازی شما می توانید با توجه به درجه سختی که برای بازی انتخاب می کنید از امکان هک کردن وسایل ، دوربین ها و .. بهره مند شوید.می‌توانید با فعال کردن دید سایبری خود به جهت های مختلف نگاه کنید و اطلاعاتی از شخصیت‌های حاضر در اطراف خود به دست آورید و سپس به صورت مخفیانه او را از بین ببرید. بعد ها می‌توانید دوربین‌ها ،وسایل محیطی و افرادی که از وسایل گوناگون سایبری استفاده می‌کنند را هک کنید.
با وجود این که بازی Cyberpunk2077 یک بازی فوق العاده جذاب و مهیج است اما باید بدانید که بازی نقاط ضعف زیادی دارد و همین امر باعث ایجاد نارضایتی در کاربران بازی شده است. منتقدها بر این باورند که مدت کوتاه بخش اصلی داستان و باگ های زیاد در طول بازی باعث نارضایتی کاربران خواهد شد.

باگ هایی مانند کامل نشدن یک ماموریت اصلی بعد از انجام آن و مجبور شدن به اجرای مجدد بازی، عدم به روز شدن شدن ماموریت و مجبور شدن به بارگذاری مجدد بازی، گیر کردن شخصیت همراه در مقر دشمن بعد از پایان ماموریت و عدم برقراری ارتباط با او و پیش‌ روی کردن در داستان بازی که در نهایت منجر به دوباره انجام دادن کل ماموریت خواهد شد.

نقد و بررسی بازی Cyberpunk 2077

سایت گیم اسپات معتقد است که Cyberpunk2077 از عمق کافی برخوردار نیست و بسیاری از ماموریت های اصلی بازی جذابیت کافی را ندارد و این ماموریت های فرعی بازی است که کاربران را بیشتر جذب بازی می کند.به همین دلیل نمره متوسط 7 از 10 را به بازی داده است.

سایت VG247 معتقد است با این که بازی نواقص فراوانی دارد اما گیم پلی جذاب و خط داستانی بازی باعث می شود که تجربه یک بازی جذاب و لذت بخش را داشته باشیم.به همین دلیل نمره کامل را برای بازی در نظر گرفته است.
به نظر منتقد گیم اینفورمر حضور جانی سیلورهند با بازی کیانو ریوز بازی را جذاب تر کرده است. همچنین داستان بازی و مکانیک گیم پلی آن می تواند حسابی سرگرم کننده باشد اما بر خلاف سری ویچر داستان بازی مهم ترین نکته مثبت Cyberpunk 2077 نیست.به همین دلیل گیم اینفورمر نمره 9 از 10 را به بازی داده است.
منتقد IGN اعتقاد دارد که این بازی چه از نظر داستان و چه از نظر تاثیرگذاری بازیکن در جلو بردن مراحل بازی ، بسیار خوب عمل کرده و قابل احترام است ولی بی اثر بودن انتخاب های بازیکن در پایان بازی و مدت زمان کوتاه داستان اصلی از نقاط ضعف بازی است.

بازی Cyberpunk 2077 با توجه داستان زیبا و نوآوری های بازی در قسمت گیم پلی می تواند دلیلی برای تجربه این بازی اکشن باشد.با توجه به مشکلات زیاد بازی در قسمت های مختلف که برجسته ترین آنها باگ های بازی بوده ، این امکان را نخواهد داد که بازی به اوج پتانسیل خود برسد. Cyberpunk 2077 را بازی کنید و از گیم پلی و داستان آن لذت ببرید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.