عقب نشینی مایکروسافت از “افزایش قیمت” سرویس Xbox Live Gold

مایکروسافت بعد از اعتراض کاربران، افزایش قیمت بحث برانگیز سرویس Xbox Live خود را لغو کرده است. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که هزینه اشتراک سالانه این سرویس که برای انجام بازی های آنلاین در کنسول های Xbox ضروری است را برای بسیاری از کاربران به قیمت 120 دلار می رساند. اکنون ، مایکروسافت از موضع خود عقب نشینی کرده است و می گوید که قیمت ها ثابت خواهد ماند.

همچنین علاوه بر ثابت نگه داشتن قیمت ها، مایکروسافت تصمیم گرفته است مثل رقیبان خود، Sony و Nintendo ، شرط داشتن Xbox Live برای انجام بازی های رایگان را کنار بگذارد. بازی های رایگان محبوبی مثل Fortnite در کنسول های PlayStation و Nintendo Switch بدون اشتراک آنلاین قابل پخش هستند ، اما هنوز برای کنسول های Xbox به اشتراک آنلاین نیاز دارید. مایکروسافت می گوید “سخت تلاش می کند تا این تغییر را در اسرع وقت در ماه های آینده انجام دهد”

این بیانیه کامل مایکروسافت است که در وبسایت رسمی خود منتشر کرده است:

امروز ما اشتباه کردیم و شما حق داشتید به ما اطلاع دهید. ارتباط و بازی با دوستان یک امر حیاتی در بازی است و ما نتوانستیم انتظارات بازیکنان، که همیشه به آن ها وابسته هستیم، را برآورده کنیم. در نتیجه ، ما تصمیم گرفته ایم که قیمت Xbox Live Gold را تغییر ندهیم.

ما این لحظه را به فرصتی تبدیل کرده ایم تا سرویس Xbox Live را مطابق با اصل مشتری محوری بهبود ببخشیم. ما تصمیم گرفته ایم که دیگر برای انجام بازی های رایگان در Xbox به عضویت Xbox Live Gold احتیاج نداشته باشید. ما سخت تلاش می کنیم تا این تغییر را در اسرع وقت در ماه های آینده اعمال کنیم.

اگر قبلاً عضو Xbox Live Gold هستید ، برای تمدید اشتراک شما، همین قیمت فعلی لحاظ می شود. اعضای جدید و قدیم می توانند با همان قیمت های همیشگی بدون هیچ افزایشی، از Xbox Live Gold لذت ببرند. در ایالات متحده 9.99 دلار برای 1 ماه ، 24.99 دلار برای 3 ماه ، 39.99 دلار برای 6 ماه و 59.99 دلار برای 12 ماه.

متشکریم.

عقب نشینی مایکروسافت از "افزایش قیمت" سرویس Xbox Live Gold

تمرکز مایکروسافت در سال های اخیر بر روی Xbox Game Pass بوده است که نسخه Ultimate آن شامل دسترسی به Xbox Live Gold می شود. به نظر می رسد تصمیم بر افزایش قیمت Live Gold بر این مبنی بوده است که با نزیک شدن قیمت Gold به Game Pass کاربران ترجیج دهند با کمی هزینه بیشتر سرویس گرانتر را خریداری کنند و مایکروسافت با فروش سرویس گرانتر خود سود بیشتری ببرد.

تعجب آور نیست که خبر افزایش قیمت اولیه مورد استقبال قرار نگرفت ، اما تغییر رویکرد مایکروسافت خبر خوبی برای مشترکان Xbox Live Gold بود و حتی در ادامه برای افرادی که از Xbox Live Gold فقط برای بازی رایگان استفاده می کنند خبرهای بهتری از راه رسید.

تمامی حقوق برای پی اس پارسی محفوظ است.