رکورد‌شکنی PS5 همچنان ادامه دارد

کوروش افتخاری
30 فروردین 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
رکورد‌شکنی PS5 همچنان ادامه دارد

کنسول PS5 موفقیت‌های متعددی در نقاط مختلف جهان کسب کرد؛ حال اما منتشر شدن آمار فروش در ایالات متحده، تاریخ‌سازی این کنسول را ثابت کرد!

طبق گفته تحلیلگر اقتصادی The NPD Group، کنسول پلی استیشن 5 رسماً عنوان سریعترین فروش کنسول در تاریخ آمریکا را از آن خود کرد.

آخرین گزارش گروه NPD که از داده های خرده فروشی در سراسر بازار گیمینگ آمریکا جمع آوری شده است، می گوید که PS5 از نظر فروش واحد و مقدار دلاری سریع ترین فروش در تاریخ را دارد؛ به این معنا که در پنج ماه اول عرضه‌ی هر کنسول، بیشترین تعداد دستگاه را فروخته و با این کار بیشترین درآمد را کسب کرده است.

فروش سخت افزار بازی های ویدیویی در طول تاریخ، ماه مارس 2021 به 680 میلیون دلار رسید و سرانجام رکورد 552 میلیون دلاری که در مارس 2008 بنا شده بود را شکست؛ زمانی که فروش موفقیت آمیز کنسول Wii از شرکت نینتندو (Nintendo) هنوز در اوج خود قرار داشت.

از کنسول های موفق نینتندو، دستگاه Nintendo Switch پرفروش ترین پلتفرم سخت افزاری برای واحد و دلار در ماه مارس بود. با نگاهی به سه ماهه اول سال 2021، سوییچ بیشترین واحد را فروخت، در حالی که PS5 بیشترین فروش دلار را داشت. (مجموع دلار بدست آمده از PS5 به دلیل قیمت بالاتر از Nintendo Switch بیشتر است.)

این در حالی است که هر دو کنسول، به ویژه PS5 اخیراً عرضه‌ی محدودی داشته اند. (عرضه‌ی محدود PS5 بدلیل کمبود موجودی آن از طرف سونی است.) این موضوع همه را از این سوال متعجب می‌کند که اگر کسی که می‌خواست PS5 تهیه کند؛ یا یک نینتندو سوییچ بدست آورد، می توانست این کار را بدون نیاز به هفته‌ها صبر و یا رو آوردن به بازار سیاه، انجام دهد؛ فروش این کنسول‌ها تا چه حد پیش می‌رفت؟

باور اینکه پنج ماه از حضور PS5 در بازار گذشته‌است، بسیار سخت است؛ اما واقعیت دارد. این سیستم، اولین به‌روزرسانی مهم خود را هم در این هفته انجام داده است که امکان پشتیبانی از درایوهای ذخیره‌سازی خارجی را در کنار چندین قابلیت دیگر فراهم می کند. برای آگاهی از جزئیات این آپدیت به این مطلب رجوع کنید.

برای خرید بازی‌های این کنسول پرطرفدار، به لیست بازی‌های آکبند و کارکرده‌ی PS5 ما سر بزنید.

دیدگاهتان در مورد کنسول PS5 و Nintendo Switch را با ما به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.