جزئیات آپدیت جدید PS5 مشخص شد

کنسول پلی استیشن 5 ویژگی‌های نسل جدید گیمینگ را به بهترین نحو ممکن تا به امروز به کاربران ارائه کرده‌است. این کنسول در رقابت با کنسول‌های دیگر پیشتاز بوده و در فروش هم با تمام مشکلات کمبود موجودی عالی عمل کرده‌است. با تمام اینها، هر کنسولی که عرضه می‌شود مطمئناٌ تا حدی نقص و مشکلات کوچک نرم‌افزاری دارد. در این مرحله است که آپدیت های سیستم عامل وارد عمل می‌شوند.

تمام کنسول ها از جمله PS5 با آپدیت کردن سیستم عامل، نقص‌های نرم‌افزاری خود را برطرف می‌کنند. و اما اولین آپدیت بزرگ کنسول PS5 از زمان عرضه‌ی آن منتشر شد. این آپدیت تغییرات کوچک و بزرگی را در سیستم ایجاد کرده‌است که مورد بررسی قرار می‌دهیم:

ذخیره‌سازی بازی‌ها در حافظه‌ی جانبی:

جزئیات آپدیت جدید PS5 مشخص شد

مهمترین قابلیت افزوده‌شده در این آپدیت را می‌توان قابلیت ذخیره‌سازی بازی‌ها در حافظه‌ی جانبی USB دانست. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کاربران تا به امروز، مسئله‌ی کمبود حافظه بود که به لطف این آپدیت تا حدی قابل رفع است. اما نکته‌ی منفی این ویژگی این است که شما نمی‌توانید بازی‌ها را بعد از ذخیره روی هارد اکسترنال یا USB خود بازی کنید. برای بازی کردن آنها باید دوباره روی PS5 برگردانده شوند و سپس اجرا شوند.

قابلیت HDR حالا تحت کنترل کاربران قرار دارد:

تکنولوژی HDR یا (High Dynamic Range) که اجازه‌ی استفاده از طیف رنگی وسیع‌تر و در کل کیفیت بهتر را به افراد می‌دهد؛ تا قبل از این آپدیت قابل خاموش شدن نبود و برای تمام بازی‌ها استفاده می‌شد. این موضوع مشکلاتی را برای بازی‌های قدیمی‌تر و در کل تمام بازی‌هایی که از ویژگی HDR پشتیبانی نمی‌کنند به وجود آورده‌بود. به این دلیل که این بازی‌ها، برای طیف رنگی وسیع HDR بهینه‌سازی نشده‌اند. حالا این قابلیت جدید، امکان خاموش کردن سیستم HDR را به کاربر می‌دهد تا هر بازی را آن طور که باید تجربه کند.

بهبود رابط کاربری کنترلر و دستگاه:

قابلیت‌های لینک دستگاه با HDMI ارتقا یافته‌است. بعنوان مثال شما می‌توانید با روشن کردن کنسول، تلویزیون را بصورت اتوماتیک روشن کنید. یا با خاموش کردن تلویزیون، کنسول را در حالت استراحت (Rest Mode) قرار دهید.

همچنین غیرفعال کردن صدای افراد در گیم چت، حالا امکان پذیر شده‌است.

ناگفته نماند که کنترلر دوال سنس (Dual Sense) هم ارتقا یافته‌است. و در بازی‌های مختلف با سیستم ویبره‌ی بهتر و جذاب‌تری عمل می‌کند.

تمامی حقوق برای پی اس پارسی محفوظ است.