ثبت اختراع جدید Rockstar

کمپانی Take-Two Interactive به تازگی یک حق اختراع مربوط به ناوبری NPC (شخصیت های غیر قابل بازی که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند) ثبت کرده است، که جزئیات آن به صراحت به مسیریابی و رفتار خودروها در جاده ها اشاره دارد.

درخواست ثبت اختراع با عنوان “سیستم و روش جهت یابی مجازی در یک محیط بازی” توسط شرکت مادر Rockstar، یعنی Take-Two Interactive در فروردین 98 (آوریل 2019) ثبت شده است و به تازگی توسط کاربران Reddit کشف شده است. سیستمی که در این حق اختراع توصیف شده است توسط مهندس برنامه نویسی هوش مصنوعی ، Simon Parr و معاون فناوری راک استار، David Hynd، ساخته شده است.

این سیستم جدید برای ایجاد یک دنیای مجازی واقع گرایانه ساخته شده است که توسط محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری محدود نمی شود. جزئیات حق ثبت اختراع، ناوبری قایق ها ، اتومبیل ها و رانندگان را شامل می شود.

نکته قابل توجه این است که با استفاده از این سیستم، هر NPC می تواند ویژگی های خاص خود را برای عبور از گره های جاده تعریف کند. این مشخصات شامل درک شتاب ، زمان و مسافت ترمز، حداکثر سرعت و سرعت در پیچ است. سیستم های هوش مصنوعی با استفاده از این ویژگی ها قادر به ایجاد رانندگانی با عملکرد واقعی تر در جاده های دنیای بازی های ویدیویی هستند.

این حق ثبت اختراع توصیف می کند که سیستم های متداول کنونی “هیچ دانش سطح بالایی” از ترافیک ندارند ، که می تواند منجر به عدم توانایی برنامه ریزی وسایل نقلیه برای جاده های مسدود شده شود. سیستم جدید برای جلوگیری از چنین شرایطی طراحی شده است.

با توجه به جزئیات این حق اختراع و اینکه از انتشار آخرین بازی GTA سالیان زیادی گذشته است ، ممکن است سیستمی که توسط برنامه نویسان Rockstar برای سیستم ترافیک وسایل نقلیه طراحی شده است ، برای Grand Theft Auto 6 باشد. چیزی از شامل شدن پروژه GTA 6 در این حق ثبت اختراع ذکر نشده است ، اما طبق اخبار منتشر شده کرده توسط IGN، جی تی ای 6 در حال حاضر در Rockstar در حال توسعه است ، و بنابراین احتمال ثبت یک فناوری جدید برای پروژه بعدی دور از ذهن نیست.

ثبت اختراع جدید Rockstar

نکته قابل توجه، یک جمله در متن ثبت اختراع است که توضیح می دهد سیستم برای “ناوبری و مدیریت مجازی اشیا در یک بازی شبکه ای چند نفره” است. اگر این سیستم برای یک بازی چند نفره طراحی شده باشد ، این سوال مطرح می شود که آیا Grand Theft Auto 6 یک تجربه کاملاً آنلاین خواهد بود؟ یا شاید این سیستم برای پیاده سازی در GTA Online ساخته شده باشد. همچنین جزئیات این اختراع ثبت شده مربوط به کنسول های Xbox One و PS4 است نه کنسول های نسل جدید که احتمالاً GTA 6 روی آن عرضه می شود.

علاوه بر این ، سیستم هوش مصنوعی NPC برای کار کردن از یک شبکه ابری که با کنسول ارتباط برقرار می کند ، استفاده می کند. اگر این سیستم برای GTA 6 باشد ، حتی اگر بازی فقط آنلاین نباشد ، ممکن است بازی به یک اتصال اینترنتی همیشه روشن برای پردازش رفتار NPC نیاز داشته باشد.

در حالی که Rockstar در مورد توسعه Grand Grand Theft Auto ساکت بوده است ، اخیراً The Cayo Perico Heist را برای GTA Online منتشر کرده است ، که نتیجه هفت سال تکامل بازی است و سرانجام به بازیکنان اجازه می دهد به صورت انفرادی در یک بازی آنلاین شرکت کنند.

تمامی حقوق برای پی اس پارسی محفوظ است.